FANDOM

Kostium Black Lightninga – kombinezon ochronny Black Lightninga, który jednocześnie jest w stanie ukryć tożsamość użytkownika.

Wygląd Edytuj

Pierwsza wersja kostiumu Black Lightninga była stworzona z czarnej skóry, a jego jedna część obejmowała zarówno nogi, jak i tułów. Buty oraz zewnętrzne strony uda były wykonane w ciemniejszym kolorze. Spodnie od bluzy dzielił złoty pas, a na piersiach znajdowały się niebieskie błyskawice obejmujące rękawy, które to otaczały złote kontury. Wokół szyi znajdowały się dwa czarne okręgi – jeden mniejszy, drugi znacznie większy. W zestaw kostiumu wchodziła czarna maska, która zakrywała tylko i wyłącznie oczy użytkownika.

Druga wersja kostiumu Black Lightninga jest znacznie zmodyfikowaną wersją, wypełnioną technologicznymi dodatkami. Wykonana jest z polimeru kevlaru, dzięki czemu jest o wiele lżejsza, niż się to wydaje. Kostium przypomina bardziej zbroję, dzięki pogrubieniom, jakie znajdują się na nogach, rękach i ramionach. Ręce obejmują rękawiczki bez palców, od których poprowadzone są przewody, w których płynie energia. Klatka piersiowa posiada dodatkowe wzmocnienia, a symbol na niej uległ zmianie i jest podświetlany dzięki płynącej w niej energii. Do zestawu dołączona jest maska stworzona z tego samego materiału, a same oczy są przysłonięte przeźroczystym materiałem.

Opis Edytuj

Kiedy Jefferson Pierce zaczął działać jako bohater i obrońca Freeland, Peter Gambi stworzył dla niego pierwszy strój chroniący jego ciało przed obrażeniami, jak i ukrywający jego tożsamość. Gdy w 2009 roku kariera bohatera się skończyła, Gambi zaczął pracować nad nową wersją stroju, którą przedstawił mężczyźnie dopiero w 2018 roku, kiedy Jeff był zmuszony ponownie użyć swoich mocy.

Kostium Black Lightninga jest wykonany ze stopu kevlaru, dzięki któremu zawdzięcza wytrzymałość na rozciąganie, uderzenia pociskami i ekstremalne warunki. Chroni dodatkowo przed samoistnym porażeniem prądem, a maska posiada możliwość dwustopniowej ochrony użytkownika. Kiedy uruchomi się ją, przeźroczyste elementy na oczy stają się ciemniejsze, a także aktywuje się modulator głosu.

Znani użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwsza wersja kostiumu jest inspirowana strojem Black Lightninga z komiksów DC Comics, natomiast druga nigdy nie pojawiła się w komiksowych historiach.