FANDOM

Meta-ludzie – jednostki, które posiadają nadludzkie zdolności od urodzenia bądź uzyskane w wyniku eksperymentów z użyciem narkotyku Green Light.

Historia Edytuj

Cechą różniącą meta-ludzi od ludzi jest posiadanie meta-genów, dzięki czemu posiadają nadludzkie, specyficzne zdolności. Wiele takich jednostek powstało w latach 80., kiedy to A.S.A. rozpoczęła we Freeland pewien eksperyment, w ramach którego dali ludziom szczepionkę, którą to stworzyli, aby utrzymać ludzi w ryzach i byli potulni w niestabilnym środowisku. Lekarstwo jednak wywołało u części badanych efekt uboczny, który przyczynił się do narodzin nadgatunku człowieka, meta-ludzi. Eksperyment szybko się zakończył, wraz z wydarzeniami związanymi ze śmiercią Alvina Pierce'a.

W 2018 roku pewna część agentów A.S.A. z Martinem Proctolem na czele wróciła do Freeland i zaczęli wytwarzać narkotyk Green Light, który miał podobne właściwości jak szczepionka, tworząc przy tym meta-ludzi. Oprócz uzależniania ofiarom drastycznie zmieniła się struktura genetyczna, a także struktura atomowa, dając im dostęp do szeregu nowych, często niebezpiecznych zdolności. Wraz ze strukturą genetyczną i atomową, rzadziej zmienia się fizjologia i uczucia osoby. Sam stan psychiczny meta-ludzi często ma wielki wpływ na siłę ich kompetencji i wytrzymałość.

Przedstawiciele gatunku Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Tobias Whale jest jedynym przypadkiem meta-człowieka, który zyskuje zdolności w sztuczny sposób, poprzez zażywanie specjalnego serum.